Әлемді шарпыған компьютер дерті жүйкені жеп барады

Әлемді шарпыған компьютер дерті жүйкені жеп барады

Қазақтың дала философиясы «За­манына қарай адамы» дейді. Ше­тел­дің бір білгіші «Әрбір кезеңнің өзі­нің қияли-шалысы бар» депті. Рас екен. Бүгінде ғалымдар Алланың аса сүйікті жаратылысы – адамның жүй­ке жүйесінде ғылыми-техникалық да­му­дың  салдарынан пайда болатын пси­хопатологиялық жағдайлармен бет­пе-бет келіп отыр. Бізде қайдам, ал  ше­телдің психиатриясындағы мамандар ғы­лыми-техникалық дамудың әсерінен жүйкесіне салмақ түскен науқастардың артып келе жатқанын айтумен келеді. Адамды мұндай күйге душар етушінің алдыңғы қатарында виртуалдық тә­уел­ділік  бар екен.  Яғни  жансыз болса да, етене егізіңізге айналып кеткен ком­пьютер. Үнсіз отырып, аңдамаса, өзіне үз­діктіріп қояды екен. Ал ол – психикасы түзу еместіктің алғашқы белгісі.
Әлемде компьютер, ғаламторды тұтынушы­лар­­дың 2 пайызына осындай «диагноз» қо­йыл­ған. Әрине, әзірге аурулардың халықаралық  клас­сифи­кация­сына кірмегенімен, мұның ал­ғаш­қы белгілері бой көрсетіп отырғанын дәрігерлер де айтуда. Сондықтан алдағы жылдар­да мұның сыр­қаттардың тізіміне енетініне шүбә келтірмейді де.
Бұл туралы «виртуалды реализм» туралы тер­мин­ді  алғаш рет өткен ғасырдың 70-жылдары Мас­сачутскінің технологиялық институты енгізіпті. Ресейде 1984 жылдары қолданысқа ен­ген. Бұл күні виртуалды шындық психологиялық тұр­ғыда қарастырылуда. Өйткені қазіргі кезеңде ком­пьютерге телмірудің соңы санаға салмақ са­лып, жүйке сыр бере бастады. Вир­туал­ды тәуел­ділік пайда болуда. Жұрт жаппай жынды  бол­ма­ға­ны­мен, жүйкесі шатқаяқтағаны анықталуда.
Ресей кейінгі уақытта балалардың арасында жүй­ке-пси­хикасының бұзылу жағдайы 80 па­йызға арт­қанын мә­лім еткен. Ол аз болса, небір қан кеш­кен қыр­ғын­дардан құралған ойындарды құмарта ой­найтын ба­ла­да, мамандардың ай­туынша, қа­йы­рымдылық кеміп, қатыгездік, без­бүйректік белең ала­ды. Интернеттің кең та­рауы да, оны күндіз-түні тұ­тынудың да түбі на­ша­қорлық я маскүнемдік се­кілді тәуекелділікке әкеліп со­ғады екен. Әсіресе бұған 17 мен 21 жас аралығындағы боз­балалар бейім.
Компьютердегі атыс-шабыс ойындар жас­өс­пірім­дер­ді  компьютердің құлағында ойнайтын етіп шығар­май­тыны анық. Оның орнына ол жүй­кесін, мінез-құл­қын бұзады. Ғалымдар вир­туал­дық тәуелділік адамды деградацияға ұшыратпақ дей­ді. Мұның сыртында монитордан бөлінетін сәу­лелер, көру қабілетін тө­мен­дету секілді кері әсер­лері тағы бар. Оған баланың сол ойын бары­сында құбы­л­малы болатын көңіл күйін қосыңыз.
Американың Рочестер университетінің  ма­мандары оқиғасы жылдам өрбитін ди­на­микалық ойындарды ойнайтын­дардың адам­ның ойлау қабілетін шек­тей­ті­нін, же­ңіл операциялардың қайталана беруі­нен ми­дың тек жылдам операцияларды орын­дауға бейімделетінін дә­лелдеген. Ойын ба­рысында  кенеттен мерт болуы не­месе ға­йыптан қайта тірілуі, қанқұйлы әре­кет­терді шімірікпестен тамашалауы баланы тасбауыр­лыққа бау­ли­тынын көрсеткен. Ал Бельгияда Леивен университетінің ма­мандары 2,5 мыңнан астам жасөспірім арасында таратқан сауалнама нәтижесінде олардың басым көпшілігі компьютер мен ұялы телефонды үздіксіз пайдалан­ған­дықтан, ұйқысыздық дертіне  ұрын­ған­дықтарына  шағынған.
Дәрігерлер «баланың ұзақ уақыт тап­жыл­­­май, компьютердің алдында отыруы ой-өрісінің дамуын шектеп,  оның мінез-құл­қы­ның өзгеруіне, логикалық ойлау қа­­бі­ле­тінің бірте-бірте төмендеуіне әкеліп со­ғады» дейді. Соның кесірінен баланың ақыл-ойы те­же­леді. Дәрігер қауымы «ақы­л­ды» жә­шік­тің жас балаға кері әсерін бы­лайша жіктейді...
Компьютердің алдында үзіліссіз жұмыс іс­теу қан қысымын көтереді.  Миопия (көз жа­нарының алыстан немесе жақыннан кө­ру қабілетінің төмендеуі), құлақтың есту қабі­летін төмендетеді, баланың ұйқысы бұзы­лып, асқа тәбеті болмайды. Ал ұйқысы қан­баған баланың зейіні төмендейді. Со­ны­­мен қатар омыртқаға көп күш түсе­тін­дік­тен, сколиоз (омыртқа буынының қи­саюы) омыртқа ауруына шалдығуы мүмкін. Электр­ленген сәулелер саусақ ұштарына әсер етіп, қолдың буындарына зақым кел­тіреді және тағысын тағылар...
Бақыт ҚОСЫҚОВА, психолог:
– Компьютерлік ойындардың негізгі түрі атыс-шабыс, төбелес, зорлық-зом­былықтар болып келеді. Бала сыртқы дү­ниені ұмытып, қым-қиғаш соғыс не­месе сатырлаған төбелестің ортасында жүреді. Осындай кездерде баланың жүйке жүйесі бұзылып, ашу-ызаға жол береді. Бірте-бірте баланың бойындағы мейірімділік, ізгілік қасиет­тері, ата-ана­ны сыйлау қабілеті азаяды. Осы­лайша жал­ғаса берсе, баланың әде­би кітап­тар­ға, ізгілік қасиеттілік ойын­­дарға қы­зы­­ғушылығы төмендеп, компьютерге тә­уел­ділікке әкеліп соға­ды. Сонымен бір­ге  соңғы кезде ұя­лы телефон ар­қы­лы Mail agent жүйе­сімен тілдесу де оқу­шы­лардың және жас­тардың ара­сында кең тарады. Ал ұялы теле­фон­ды да пай­да­лану кезінде электро­маг­ниттік тол­қын­дардың өте зиянды әсері бар екен­дігі де дәлелденіп отыр.

Айтқан жерде пәле жоқ. Кейінгі кезде жасөспірімдер мен жастар арасында белең алған өзіне-өзі қол жұмсаудың  бір ұшын да осы ғаламтор, компьютермен байла­ныс­­тырып жүр. Өмірде өз орнын таба ал­май­­тындардың көпшілігі аталған «Тәуел­ді­лік­тің тұзағына іліккендер болса керек. Со­сын зерттеулер  тәуелділіктің екінші ұшы – от­басында. Отбасындағы тәрбие осал бол­­­мауы керек» дейді. Яғни мейірім ке­мі­ген кез­де тасбауырлық тамыр жаятын се­кіл­­ді. Ойынымыз осылып жүрмесін, әй­те­уір...

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста