Жас қаламгерлердің қамқоршысы

Жас қаламгерлердің қамқоршысы

Алматыдағы байырғы оқу орны – Қ.Сәтбаев атындағы Қазақ ұлттық техникалық университеті қабырғасынан талай-талай өрен жүйрік өнерпаздар мен әйгілі ақындар қанат қаққан. Атақ­ты «Дос-Мұқасан» ансамблінің осы оқу орнынан гүл жарып шық­қаны белгілі. Ақындар – Олжас Сүлейменов, Иран-Ғайып, Рол­лан Сейсенбаев, Дархан Бейсенбекұлы, Қасымхан Бегманов, Ба­уыржан Қарабек – аталмыш университеттің әр жылдардағы түлек­тері. Кейінгі толқын талантты әдебиет өкілдерінің ішінде де осы жерден білім нәрін алып шыққандар аз емес. Мұндай ұрпақ сабақ­тастығының үзілмеуіне университеттегі «Бәйшешек» шы­ғар­ма­шылық бірлестігінің тигізіп келе жатқан үлесі зор десек болады.


Өлеңсүйер, өнерсүйер ұл-қыздардың ба­сын қосып келе жатқан бұл бірлестік сонау өткен ғасырдың 60-шы жылдары клуб болып құрылыпты. Жеке қабырға газе­ті жарық көріп, қолынан жазу келетін жастар мен түрлі өнер иелерін сол жерде топ­тастыра бастаған. Есімі аңызға айнал­ған «Дос Мұқасан» ансамблінің алғаш тұ­са­уы аталмыш «Бәйшешекте» кесіліпті. Одан бері бірлестік заман ырғағына сай өр­леу де, құлдырау да кезеңін басынан өт­керген. «Дос Мұқасан» тобының әншісі, атал­ған оқу орнының профессоры Ұлық­пан Сыдықовтың басшылығымен «Бәйше­шек» жұмысы қайта қолға алынып, бұрын­ғы қалыптасқан игі үрдістер жаңаша сипат алған. Оған университет жанынан бірлес­тік­тің «Бәйшешек» атты алманахының би­ыл­дан бастап шыға бастағанын айтсақ та жетер.
«Бәйшешек» бірлестігінің біз бүгін сөз еткелі отырған кейіпкерімізге тікелей қа­ты­сы бар. Әдеби бірлестігінің бүгіндегі же­тек­шісі – ақын, жазушы, сатирик, ұстаз һәм ғалым, Жазушылар одағы «Найзагер» са­тириктер қауымдастығының мүшесі – Ас­пандияр Әденұлы Өмірбековті Алматы­да­ғы жоғары оқу орындарында шығарма­шы­лықпен айналысатын жастар жағы жақсы біледі. Алматыдағы әйгілі универ­си­теттердің жас таланттары Аспандияр бас­қаратын осы бірлестіктің белсенді мү­ше­лері. Бәрінің бас-аяғы 150-ге тарта. Әр аптаның сейсінбісінде жастардың шығар­ма­шы­лығын шыңдап, елге танымал қа­лам­герлермен мазмұнды сұхбаттар ұйым­дастыруды игі дәстүрге айналдырған бір­лес­тіктің жастарға берері көп.
Бірлестіктің бас бапкері А. Әденұлы сту­дент кезінде, Қазақ Ұлттық университе­тінің филология факультетінде оқып жүр­генде-ақ ақындығымен танылған. 1990 жылы Алматы қаласы бойынша өткен, Рес­публикадағы тұңғыш ұйымдасты­рыл­ған «Жігіт сұлтаны» байқауында бас жүл­дені жеңіп алған. Әдебиеттің проза, поэ­зия, сатира, драматургия жанрларында бір­дей қалам тартып жүрген бесаспап да­рын иесінің бірнеше ән-өлеңдері әр жыл­да­ры түрлі жүлделі орындарға да ие бол­ған.
Аспандиярдың «Атамекен аманаты» атты жыр жинағы мен «Той алдындағы то­па­лаң» атты сатиралық кітабы жарық көр­ген. Осы кітаптарды оқыған адам Аспан­дияр­дың туған жерге деген ыстық ықыла­сын, ақындық, жазушылық әлеуетінің осал еместігін, сөз мәйегін білетін, қалыптасқан қаламгер екенін мойындайды. «Атамекен аманатына» алғысөз жазған марқұм ақын Жеңіс Қашқыновтың сөзімен айтсақ: «Со­зақ көтерілісі жайлы жазған Аспан­дияр­дың «Аллаху» поэмасында көтерілістің шы­ғу себебі, немен біткені айқын көрініс тапқан. Ақын бір Созақтың мұң, шері ар­қы­лы бар қазақтың мұң-шерін жыр етеді. Оқиғаны тау тілімен, жел тілімен, әсіресе күй тілімен суреттеуі әсерлі шыққан». Ав­тор­дың аталмыш деректі поэмасы тікелей Ұлттық Қауіпсіздік Комитеті мұраға­тын­дағы деректерді пайдалана отырып, 1930 жылдары ел ішінде орын алған дүрбелең ке­зеңді жатық суреттейді. «Баба Түкті Шаш­ты Әзіз», «Қарабура» атты поэмала­рын­да қазақ жерінде өткен тарихи тұлға­лар­дың бейнесін лайықты көрсете білген. Бұдан бөлек кітаптан құлашты кеңге сер­ме­ген, әуезді ойға толы, айшықты да әсем, өміршең өлеңдердің талайын кездестіруге болады.
Ал таяуда жарық көрген «Той алдын­дағы топалаң» кітабы – Аспандиярдың қа­зақ сатирасының белді өкілі екенін молы­нан айғақтайды. «Бір сүйсінгенім, Аспан­дияр шығармаларында сатираның сайқы­мазақ түрі басым ба деп қалдым. Суреттің тілімен айтсақ, «сайқымазағымыз – кари­катура» ғой. Бұны сатиралық шығармашы­лы­ғындағы жеке ерекшелігі деп түсінеміз. Анаған, мынаған еліктеу, солықтау жағы да байқалмады. Өз тілі, өз стилі қалып­тас­қан сатирик» депті кітапқа алғысөз жаз­ған көрнекті сатирик Үмбетбай Уайдин. Әр жылдары «Ара – Шмель» журналында жа­рық көрген сатиралық повесі мен әңгі­мелері, интермедияларының басын құра­ған аталмыш кітабында автор қоғамның ащы шындығын сайқымазақ әзілге орап берген қыршаңқы тілімен аяусыз әшкере­лейді. Бұл сатиралық кітабы Аспандиярдың ақындық аңғарымпаздық пен жіті байқа­ғыштықтың нәтижесінде дүниеге келген, өзіндік қолтаңбасын танытқан туындысы.
Мәдениет министрлігінің «Құрмет» грамотасы мен «Айрықша еңбегі үшін» ме­да­лінің иегері, техника ғылымының кандидаты, 50-ге тарта ғылыми еңбектің, бір оқулық, бір монографияның авторы Аспандияр Өмірбеков ұстаздық, ғалым­дықпен қатар өнімді шығармашылық қыз­метпен айналысуда. Қазір XVIII ғасырда өмір сүрген тарихи тұлға, құба қалмақпен қырғын соғыста Абылай ханның хас ба­тыр­ларының бірі болған Жиенбет Бай­қошқарұлы жайында көлемді прозалық ең­бегін аяқтау үстінде. Ұлыс тарихы, та­рих­тағы тұлғалар туралы сыр шертетін бұл туындысы ұзақ жылдардағы зерттеу еңбе­гі­нің нәтижесі. Қалам ұшына азық етер ой­дағы туындылары жетіп артылады. Бұл – ер жасы 50-ге енді толып марқайып отыр­ған, аспайтын да саспайтын Аспандиярдың алар асуының алда да биік екенінің ай­ғағы.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста