«Аққу – көкке, шортан – көлге, шаян – шөлге» тартқан күйден қалай құтыламыз?

«Аққу – көкке, шортан – көлге, шаян – шөлге» тартқан күйден қалай құтыламыз?

Жол көлік оқиғалары кезінде туындап жататын екі жақты дау-дамайды бейбіт шешудің жолында тоқайласып қалатын негізгі субъектілердің, яғни жүргізуші, жол полициясы органы  және сақтандыру компаниясы мүдделері осы күнге дейін үш жаққа бірдей тиімді болатындай ортақ мәмілеге келмей-ақ қойды. Десек те, бір-біріне тоң-теріс жүрген  бұларды алдағы уақытта үлкен өзгерістер күтіп тұр. Нақтырақ айтсақ, жол полициясы басшылығы көлік сақтандыру жүйесіне еурохаттама енгізуді ұсынып отыр.
Көлік сақтандыру нарығының нар жүгін арқалап жүр­ген негізгі түрлері Транспорттық құралдар иелерінің аза­маттық-құқықтық жауапкершілігін міндетті сақ­тандыру, Транспорттық құралдар иелерінің азаматтық-құ­қықтық жауапкершілігін ерікті сақтандыру және Ав­то­құралдарды ерікті сақтандыру десек, әлем елдерінің ба­сым бөлігінде қолдау тауып, қолданыста жүрген  еу­рохаттама тәжірибесі, әсіресе Транспорттық құралдар ие­лерінің азаматтық-құқықтық жауапкершілігін мін­детті сақтандыруда айрықша рөл ойнамақ. «Еу­ро­хаттама өзімен бірге тың жаңалықтар ғана  ала келмей, қор­даланып қалған көп проблеманы шешуге ықпал етеді», – дейді мамандар. Төменде сөз болғалы отыр­ған түйінді түйткілдер шынымен де отандық нарықтағы көлік сақтандыру жүйесінің дамуына бөгет болып отырса керек. Сонымен...
Кіріс пен шығыс тең келмей тұр
Елімізде тіркеуде тұрған  көліктер саны шамамен 4 мил­лион десек, сақтандыру полисінің құны орта есеп­пен ай­т­сақ, 15 мың теңге көлемінде. Демек, сақтан­дыру ком­­па­нияларының активтері жылына мөлшермен 60 мил­­лиард теңгені құрайды. Ал бізде көлік сақтан­ды­ру­мен ай­налысатын компаниялар саны 30-ға жуық. Мо­йын­­даймыз, сақтандыру компанияларының шы­ғын­да­ры аз емес, әкімшілік шығындар, жалақы т.т. Десек те, көлігін сақ­тандырған жүргізушілерге төлейтін төлем­ақы­лары да анау айтқандай көп емес, аздаған ғана. Неге аздаған? Өйткені біздің елдегі сақтандыру полисін пайдаңа асырудың өзі қиямет-қайым. Нағыз сергелдең десе де болады. Сол себепті де көпшілік көлік иелері жол апаты кезіндегі алыс-берісті өз қалталарынан шы­ға­рып, дауды екеуара шеше салуды жөн санайды. Мы­сал келтіре кетсек, қазақстандық жүргізушілер көлік жөн­­деуге жылына шамамен 900 миллион АҚШ дол­ларын жұм­са­са, сақтандыру компаниялары соның 20 па­йызын ға­на жабады екен. «Көлікті міндетті сақ­тан­дыру по­лисінің 100-нің біріне ғана төлемақы беріледі екен» де­ген де нақты мәлімет бар. Тағы бір деректі айтсақ, ха­лық арасында жүргізілген сауалнамада көлік жүр­гізушілерінің  әрбір үшіншісі жол көлік оқиғасына қа­тысы болғандығын айтқан.
AUDATEX бағдарламасының маңызы
Сақтандыру омбудсмандары  жол көлік оқиғасы төлемақысының жылдан-жылға өсіп бара жатқан­дығына алаңдаулы. Мәселен, 2011 жылы ол 180 мың тең­геге де­йін болса, 2012 жылы төлемақы  245,5 тең­ге­ге кө­те­рілген.
Бұл қазақстандық көлік на­ры­ғындағы аса бағалы  темір тұл­пар­лар санының артуымен  және ТЖО қызметтерінің  қымбаттауымен бай­ланысты.
Егер еурохаттама қабылданса, біздің ел­дің көлік секторына бүкіл әлем тәжі­ри­бе­сінде бар AUDATEX бағдарламасы қы­зы­ғу­шылық танытар еді. AUDATEX бағ­­дар­­ла­масы дегеніміз не? Оны алғаш 1960 жыл­дардың орта шенінде Германия мем­ле­кетінің сарап­шы-бағалушы компаниясы ойлап тапқан. Аталмыш бағдарламының негізінде жол апатына ұшыраған көлікті ТЖО-да жөндеу құнының унификациясы жа­салынбақ. Былайша айтқанда, ортақ баға қалыптаспақ. Әйтпесе, біздің елде әр ТЖО әртүрлі бағаны айтады да, тараптар дау­ласып жатады. Бұл бірінші кезекте жүр­гізушіні, одан кейін сақтандыру ком­па­ния­сын әбігерге салып қоятын сыңайлы. Қа­зақ­станның автомобиль және автосервис нарығы қарқынды түрде дамуда. Алайда жоғары кәсіби деңгейлі қызмет көрсететін стансылар саны саусақпен санарлық. Егер AUDATEX бағдарламасы қолданылатын бо­лса, әлбетте, сақтандыру төлем­ақы­сы­ның  құны төмендейді, бұл жүргізушілерге де тиімді, яғни  сақтандыру компа­ния­ла­рының төлем төлеудегі шығыны азайса, көлік сақтандыру полисінің бағасы да арзандаған болар еді.
Сапа мен сенімді қалай арттырамыз?
Иә, қалай арттырамыз? Біздің елдегі сақ­тандыру секторы бүгінгі жағдайына тым тоқмейілситін сияқты. Бір қадам ал­ға жүрсе, екі қадам кері шегіне ме деп те қаламыз. Өйткені әлемдік нарыққа зер сал­сақ, сақтандыру саласы тоқтаусыз даму үс­тінде. Ал қазақстандық сақтандыру ком­па­нияларының басым бөлігі тіпті еу­ро­хат­тамаға қарсы.
Біздің елде бәсекелестік бәсең тартып тұр. «Нарықты жаулаймыз» дейді де, көп­шілік сақтандыру компаниялары дем­пинг­тік ставкаға тәуекел жасайды. Нәтижесінде ком­пания жабылып тынады. Бәрін айт та, бірін айт, ертеңгі күні шетелдік алпауыттар қызығушылық танытып жатса, отандық сақ­тандыру компанияларының күні не бол­мақ? Сол себепті де, сақтандыру жү­йесін жақсарту қажет. Әйтпесе, тә­жі­ри­бе­нің аздығы барған сайын жұмыс са­па­сын тө­мендетіп, тұтынушылардың се­німінен айы­рылып барады.

Маман пікірі
Талғат Үсенов, сақтандырушы маман:
– Өз басым еурохаттаманы қол­дай­мын. Еурохаттама тұтынушылардың сақтандыру компанияларына деген се­німін арттырып қана қоймай, бұл са­ла­ның жұмысын  бірізділендіреді. Тұ­ты­ну­шылардың төлемақысын өндіруде бір­қатар қиындықтармен бетпе-бет ке­летіні рас. Ал еурохаттама құ­жат­бас­ты­лықтан құтқарады. Еурохаттама ен­гізілсе, жүргізушілер бұрынғыдай жол полициясын шақырып жатпайды. Тәртіп сақшылары тек ауыр апат болған кезде ғана келеді.
Қазір кейбір мамандар жол поли­ция­сын жол апатынан зардап шеккен кө­­лік шығынының белгілі бір мөл­ше­ріне дейін ғана шақыруды да ұсынып отыр, яғни лимит белгілеу керек дейді. Де­­сек те, еурохаттаманы енгізсек, әлем­­дік нарық көшіне ілесе алмай отыр­ған отан­дық сақтандыру сала­сы­ның жұмыс сапасының жақсарары сөз­сіз. Ол үшін сақ­тандыру компаниясы өзі­нің ин­фра­құ­рылымын  дамыту ке­рек. Ал ол шы­ғын шығаруды талап ете­ді. Сол себепті сақ­тандыру компа­ния­ла­ры еу­ро­хат­тамаға қарсы. Негізі, мін­детті сақ­тан­дыру қажет. Біз тек со­ның төлемақысын өн­дірудегі қиын­дық­тар­дан қашамыз да, оқиға орнына құ­зыр­лы сала ма­ман­дарын ша­­­қыр­­­май­мыз. Егер еу­ро­хат­та­ма ен­гі­зілсе, осындай төлемақыны өн­діру рә­сім­­дері айтарлықтай же­ңілдетіледі. Біз­­дің елдегі сақтандыру жү­йесіне кә­сі­­билік жетіспейді. Аза­мат­тар­дың сақ­тан­­дыру мәдениетінің деңгейі де әлі төмен.

Инновациялық жоба
Бұған  дейін сақтандыру компаниялары тұ­тынушыларға сақтандырудың төрт түрлі тә­уекел тобын ғана ұсынып келген бо­ла­тын. Ал көлік бұзылудан сақтандыру қыз­меті барлық дамыған елдерде бұрыннан бар, тіпті кең тараған түрінің бірі екен.  Ин­но­вациялық жоба деп отыр­ғаны­мыз, сақ­тан­дырудың мұндай түрі Қа­зақ­станда да пай­да болды.  Әзірге біреу, яғни алғаш бо­лып «НОМАД Иншуранс» сақ­тан­дыру ком­паниясы ұсынып отыр.

Автор
Последние статьи автора
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Қайтыс болған адамның заттарын сақтауға бола ма?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста