Аймақтық жекеменшік телеарналарды жаппай сандық стандартқа өткізу қажет пе?

Аймақтық жекеменшік телеарналарды жаппай сандық стандартқа өткізу қажет пе?

Бүгінде қоғам арасында «аймақтық жекеменшік телеарналарды да сандық стандартқа өткізу қажет» деген мәселе төңірегіндегі пікірлер екіге жарылуда. Бірі – «жекеменшік, ұлттық деп алалауға болмайды» десе, енді бірі оларды республика көлемінде хабар таратуға лайық емес деп есептейді. Біз екі жақтың да пікірін таразы басына салдық.

Шәһизада Әбдікәрімов, «Қызылорда» қоғамдық теле-радиокомпаниясының құрылтайшысы:
Иә

– Еліміз 2006 жылы Женева конвенциясына кір­гендіктен, біз бес жылдың ішінде сандық теле­ди­дар жүйесіне өтуге міндеттіміз. Өйткені әлемнің барлығы сапалы сандық жүйеге көшіп жатыр. Сандық те­ле­ди­дар­ға көшіруге мемлекеттің өзі араласу керек. Бізде мы­надай түсінік бар: сандық теледидар жекелеген теле­арналар үшін ғана қажет сияқты. Ұлттық теле­ар­налар бірінші мультиплекске кіріп жатқанда, ай­мақ­тық жекеменшік телеарналар­дың сандық стандартқа кіру-кірмеуі даулы мәсе­ле болып жатады. Шынын айт­қанда, мұндай мәсе­лелердің туындауы дұрыс емес. Себебі сандық жүйе көрермен үшін керек. Қа­зір­гі күні аймақтық телеарналар сандық жүйеге көшу үшін сұранысы жоғары, бәсекеге қабілетті әрі сапалы бо­луы керек деген талаптар қойылуда. Меніңше, мұн­дай талап­тың болуы да жөн емес. Аймақтық теле­ар­на­лардың рейтингін білу үшін сол аймақтағы кө­рер­мен­дерден сұрасын.
Олардың сандық жүйеге көшкен­нен соңғы келешегі сол жердегі кө­рер­­мендердің қажеттілігіне, рухани сұ­ранысына байланысты. Ме­нің­ше, ай­мақтық телеарналар Қазақ­стан үшін керек. Бізде біреулер «ай­мақ­­тық телеарналар не үшін қажет, Фран­­­цияда осынша ғана телеарна бар, Германияда сонша телеарна бар» деп Еуропа елдерін мысалға кел­тіреді. Оларға айтар уәжім мынау: Қазақстан тер­риториясы жағынан дүниежүзі бойын­ша 9-орын алады. Мына шеті мен ана шетіне құс қанаты талып же­те­тін елде бірыңғай рес­пуб­ли­калық ұлт­тық телеарналардың бағ­­дар­ла­ма­ла­ры жеткіліксіз. Олар ай­мақтағы кө­рер­мен­дер­дің қажет­ті­лі­гін өтей ал­май­ды. Өйт­ке­ні әр ай­мақ­тың өзінің ақ­параттық сұ­ранысы, қажеттілігі бар. Мейлі, ол Сыр өңірі бол­сын, Сарыарқа, Батыс ай­ма­ғы бол­сын, әрқайсысының ақ­па­рат­тық ландшафты бар. Ай­мақ­тық теле­ар­на­лар жергілікті жерлердің проб­ле­ма­сын көтереді, жақсы жақ­та­рын көр­­се­теді, мемлекеттік саясаттың қа­лай жү­зе­ге асып жатқанынан ха­бар­­дар етіп оты­рады. Сондықтан да ай­мақ­тық же­ке­меншік теле­ар­на­лар­ды міндетті түрде сандық жүйеге кір­гі­зуіміз керек. Бізді Франциямен са­лыс­­тыруға болмайды. Францияның тер­­риториясына екі-ақ телеарна да же­туі мүмкін.
Тағы бір мәселе, қазір «әзірге бірін­ші мультиплекс қосылады, содан кейін екінші мультиплекс қосылуы мүм­кін, халықтың сұранысына бай­ла­ныс­­ты үшінші мүльтиплекс те қосылып қа­лар» деген сөздер де күмән кел­ті­реді. Бы­лайша айтқанда, алдап-су­ла­ған­­дары сияқты. Сіз үш қабатты үй са­лу үшін бі­рін­ші бір қабатын салып алып, кейін сол бірінші қабатында оты­­рып, екінші қа­батының жобасын, ол біткен соң, үшінші қабаттың но­байын сызбайсыз ғой?! Сондықтан да үш мультиплекстің де техникалық не­гіз­­демесі бір мезетте, бірден жасалуы керек деп ойлаймын.

Алдан СМАЙЫЛ, Парламент Мәжілісінің депутаты:
Жоқ

– Аймақтық телеарна дегенде мына нәрсені ажы­ра­тып алу керек. «Қазақстан» теле-радио кор­пора­ция­сының 14-тен астам филиалдары бар. Олар да ай­мақтық болып есептеледі. Олардың көбі ерте бас­тан жұмыс істеп келе жатқан, кейбіреуінің 60 жылдық тарихы бар телеарналар. Өздерінің шығармашылық деңгейі жоғары журналистік корпу­сы да қалыптасқан. Ол – жергілікті жерлерді жаңа­лықпен қамтамасыз етіп қана қоймай, сол аймақтың қалыптасқан тари­хын, мәдениетін, тілін, дәстүрін зерттеп жүрген ком­па­ниялар. Біз Парламент Мәжілісінде сол теле­ар­на­лар­ды сандық технологияға көшіру туралы талап қой­дық және соған қол жеткіздік. Бұл өте дұрыс дүние болды. Енді 40-тан астам аймақтық жекеменшік теле­ар­­налар бар. Соларды зерттейтін болсаңыздар, кей­бі­­­реулерінің студияла­рын­да үш-төрт-ақ адам жұмыс іс­­тейді. Олар келеді де Ресейдің, шетелдің дүниелерін таң­ертеңнен кешке дейін трансляциялап қосып қояды.
Сосын жарнама табумен ай­на­лы­сады. Міне, осындай теле­ар­налардың республика деңгейінде хабар та­ра­туына өз басым қарсымын. Неге дей­тін болсаңыздар, олардың республика көлеміндегі кө­рер­мендерге сай ха­бар­лары жоқ. Олар бізге емес, алды­мен өздеріне та­лап қойып, шы­ғар­ма­шылық жағы­нан республикалық дең­гей­ге кө­те­ріл­сін. Бұл – бір. Екіншіден, бұл те­ле­ар­на­­ларды кім ашып отыр? Мәселен, азын-аулақ ақшасы бар кәсіпкер өзінің мүддесі үшін осындай телеарна ашады. Ол кейін жарнамамен ақша та­буға көшеді. Сондықтан да кәсіпкер ол телеарнаны ұстап тұра алмайтын болса, неге ашады? Ондай теле­ар­на­лар­дың «ақша әкел» деп мемлекетке қол жайып отыруы дұрыс па? Мем­ле­кет­тің ақшасы – салықтан түскен ха­лық­тың ақшасы. Сондықтан да ол қар­жыны кімге жұм­сай­ты­ны­мыз­ды ой­лануымыз керек.
«Аймақтық телеарналарды жап­пай сандық жүйеге көшіру – елдің та­ла­бы» дейді. Елдің талабын біз де зерт­теп, қарап отырмыз. Ел біздің мен­та­литетке келмейтін, жастардың пси­хологиясын бұзатын шетелдің ха­бар­ларын тоқтату туралы талап қойып отыр, керек де­се­ңіз. Рейтинг деп олар белгілі топтың арасында сауал­на­ма жүргізіп, соларын «халықтың сұранысы» деп көрсеткісі келеді. Сол рейтинг жасаған адамдар ауылға барып па? Қазақ көрермендері ара­сын­да сауалнама жүргізіп пе? Мы­са­лы, сауалнамаларының ара­сы­нан «Қазақ­станның ақпараттық ке­ңіс­ті­гін­дегі телеарналар сіздің ұлттық мүд­де­ңіз­ге қаншалықты пайдалы, қан­ша­лық­­ты зиян» деген бірде-бір сұрақ кез­­дестірмедім. Менің ойымша, осы сұ­рақ ең негізгі сұрақ болуы ке­рек. Ай­мақтық телеарналарға осы жағы­нан қарау қажет.
Ал Парламент қабырғасына келіп түскен «Телевидение туралы» заң жо­ба­сы анау айтқандай өзгелердің мүд­де­сін шектеу емес. Бұл – бізге келіп жат­қан басқа елдердің ақпараттарына ба­қылау орнату. Кез келген мемлекет мұны істемей тұра алмайды. Мысалы, Еуропаның Франция, Австрия, Италия секілді елдерінде бұқаралық ақпарат құралдарына бақылау орнататын ко­ми­теттер бар. Бізде ондай да жоқ. Сон­­дықтан біз де Қазақстандағы ақ­па­раттық қауіпсіздікке солардың тұр­ғы­сынан қарауымыз керек. Бізде кім бол­са, ол болсын, мынаны ескеру ке­рек: Қазақстанның мүддесіне шетелдің мүддесі арқылы келуге болмайды. Қазақстанның мүддесіне Қазақ­стан­ның мүддесі арқылы қарау керек! Әділ­­діктің шыңы – осы.

Түйін
Министрлік «біз телеарналарды аймақтық, респуб­ли­калық деп алаламаймыз» дейді. Оларға қойылған та­лап­тардың үде­сі­нен шық­са болғаны. Яғни бәсекеге қабілетті телеарналар жа­ңа тех­нологияның мүмкіндігін пай­да­лануға құқылы де­ген­ге келтіреді. Бұл да дұрыс сияқты. Ақ­параттық кеңіс­ті­гі­міз­­дің сапалы болғаны халық үшін де пайдалы емес пе?!

Автор
Последние статьи автора
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста