«Саясат – сайқалдың ісі» де­ген­ді айтып жүрген адамдардың өзі сай­қал

«Саясат – сайқалдың ісі» де­ген­ді айтып жүрген адамдардың өзі сай­қал

Қалдыбек ҚҰРМАНӘЛІ, композитор, Ш.Қалдаяқов атындағы халықаралық ән фестивалі дирекциясының бас директоры, «Шәмші» журналының бас редакторы:

– «Қалдыбек–композитор, Қал­ды­бек – журналист, Қалдыбек – іскер аза­мат» деп ел-жұрт сізді танып, ба­ға­лай­ды. Десек те, сіздің илікпейтін қыр­сық­­ты­ғыңызды сөз етіп, қайран қалып жү­реді. Тік мінезіңізден таяқ жеген кез­де­ріңіз болды ма?
– Мінез – Алладан берілетін қасиет. Мен­­­­де ешқандай жасандылық жоқ. Анам­нан осын­дай боп туылғанмын. Меніңше, ең ба­­­қыт­ты адам – мінезін өзгертпеген адам. Не­­­­гізі, тамыры мықты, өзінің айтары бар адам еш уақытта мінезін өзгертпейді. Біз­­­­­де көбі, керісінше, мысалы, бастығына жал­­­­­таңдап, дос-жарандарының ығына жы­­­­­ғы­лып, би­лік­ке жа­­ғы­ну үшін белгілі бір жағ­­­­­­дай­­лар­­ға тә­уел­ді бо­лып, әйе­лінің қас-қа­­­­­б­а­­­­ғына қарап, мың құ­бы­лып жүретін­дер­­ді өз ба­­сым толық­қан­ды азамат деп қа­был­­­д­а­­­­­­май­­мын. Ондайлар біздің қоғамда же­­тіп-ар­­ты­ла­ды. Ал тік мі­не­зім­нің пай­дасы бол­­­­­­ма­­­са, зия­нын көр­ген емес­пін.
– Теледидарды қосып қалсаң – Қал­ды­­­бек, радионы басып қалсаң –Қал­ды­­бек, газет-жур­налды ашып қалсаң – Қал­­дыбек... Әри­не, өнер адамына көп­­­­шіл болу керек шығар, дегенмен үне­­­­мі ел ал­дын­да жү­ру­ді жақсы кө­ре­тін сияқ­тысыз...
– Менің анам 12 перзент көтерген. Қа­зір дүниеде бары сегізбіз – алты ұл, екі қыз. Мен сегізінші ұлмын. Жалпы, біздің от­ба­сымызда үндемей қалатын адам жоқ. Өзім бала күнімнен белсенді болып, әді­лет­сіз­дікке қарсы тұрып өстім. Содан бар­лық жерде бірінші болуға талпындым. Егер де мен өнерден басқа салада, мысалы құ­ры­лыста, бизнесте, саясатта жүрсем, бә­рі­бір Алла берген бар мүмкіндікті пайдалана оты­­рып, өз биігіме көтерілер едім. Мен етік­­ші болсам да мықты етікші болар едім. Бұл мақ­­тан­­шақ­тық, атақ­құ­мар­лық­тан емес, бұл – бой­­да­­ғы ішкі қуат, күш-жі­гер­ден. Мы­­са­лы, Құ­­дай бір адам­ға бар өнерді үйіп-тө­гіп береді. Ол өте керемет данышпан бо­­­­луы мүм­кін. Алай­да өзінің өнерін на­си­хат­­­­тап, жұртқа жеткізуге келгенде енжар. Бі­­­­­рақ мі­не­зі­нің жоқ­ты­ғы­нан көп­те­ген игі­лік­­­­тер­­ден құралақан қалып жүреді. Ал та­­лан­­­­ты­­на тоқмейілсіп, оны ары қарай на­си­­хат­­тап, жетілдіріп дамытқысы келмейтін адам – ақымақ. Алла тағала маған та­лант­пен қоса, ұйымдастырушылық қабілет пен бел­­­сен­ді­лікті беріпті. Неге па­й­да­лан­бас­қа?!
– Сіз кез келген нәрсеге сыни көз­қа­рас­­­пен қарайсыз. Қашан да дау-да­май­­­дың, қайшыласқан пікірталас­тар­дың бел ортасында жүресіз. Таби­ға­ты­ңыз­­дан сондайсыз ба, әлде бұл ән­ше­йін имидж бе?
– Адам сөйлеймін деп сөйлемейді. Бая­ғы­да бір жиында ғалым Әлкей Мар­ғұ­лан қазақтың арғы-бергі тарихын айтып ке­ле жатып әдебиет жайында ұзақ ой тол­ғап­­ты. Сонда Мұхтар Әуезов: «Әлеке, сіз әде­­биетке ұзағырақ кетіп қалған сияқ­ты­сыз, өз салаңыздың жайын айтпайсыз ба?» – десе, Әлекең: «Көп білетін адам көп сөй­­лей­ді. Менің білетінім көп, соның бәрін айт­­­қым келеді», – деп жауап берген екен. Мен бәрін көріп, білдім деп айта ал­май­мын, бірақ айтқым келетін дүниелерім бар­­­­шылық. Мен «Құдай берген талантыма ға­­на сүйеніп, жазуымды жазып, әнімді шы­­­ға­рып қана жүрсем болды. Ұлт пен жер мә­­­се­­­­ле­сі, тіл мен дін мәселесі, басқа да қо­ғам­­­дық-саяси проблемалар – менің ай­на­лы­­са­­тын шаруам емес» дейтіндердің қа­та­ры­­­нан емес­пін. Де­ген­мен мұндай жандарға өк­­­пе­­­леуге де бол­май­ды. Дең­гейі сол болса қай­­те­сіз. Ал менің өнерімнен басқа да қа­рым-қа­бі­летім болса, түрлі қайшылықтарда өз пі­кі­рімді дәлелдеп шығуға мүмкіндігім бол­­са – неге үндемей қалуым керек? Мен өнер­­дегі кейбір ағаларым мен інілерім се­кіл­­ді «үйім жоқ, күйім жоқ, маған атақ бе­рің­­дер» деп ешқашан көп алдында жеке ба­сым­ның проблемасын қозғаған емеспін. Пә­­лен жыл бойы Алматыда қаңғырып, Кең­­сай­да қонып жүрген кезімде де ақи­қат­қа арашашы болуға ұмтылдым. Ал ме­нің кей­бір ақын бауырларым: «Мен әде­биет үшін денсаулығымды құрттым, егер ма­­ған үй берсе, мен бұдан да күшті шы­ғар­­ма жазар едім» дегенді айтады. Ал ел мұ­­ңын жоқ­тай­тын көп аға­ла­рым­ның өз мұ­ңын айтқанда етектері жасқа толып ке­теді. Мені осы күнге жеткізген – ең бірінші өне­рім, алға қойған мақсатым мен үкілеген үмі­тім. Осы тұрғыдан алғанда биліктің көзі со­қыр емес екен әйтеуір. Қазір, құдайға шү­кір, үй-жайым бар, бала-шағалымын. Ал бір жерде өткір сын айтып, ашық пі­кірім­ді білдіріп, ойымды тура айтып жүрген бол­сам, ол ең алдымен менің ұлттық мүдде үшін күрескім келетіндігінен. Мен ешқашан сөз айтар мінбер іздемеймін, мені жұрт өз­де­рі шақырады. Бірақ тыңдар құлақ бол­ма­са, мен де сөзімді зая қылмаймын.
– Баяғыда бір ағамыздың «Қал­ды­бек­ті ел анау дейді, мынау дейді, бірақ оның айтқандарының көбі саяси мә­лім­деме сияқты» дегенін естігеніміз бар еді. Танымал адамдар түбінде сая­сатпен айналысып кетіп жатады. Әсі­ре­се, өнер адамдары. Жалпы, өнер ада­мының саясатпен айналысқанына қа­лай қарайсыз?
– Өнер адамдары саясатпен ай­на­лыс­па­с­ын деген заң жоқ. Жалпы, саясатпен кім айналысуы керек: инженер ме, ме­тал­лург па, құрылысшы ма? Қазіргі би­лік­тегі­лер­дің барлығының мамандығы саясаткер емес қой. Дегенмен бұған біржақты қа­рау­ға болмайды. «Өлеңге әркімнің-ақ бар та­ласы» дегендей, саясатқа да әркімнің та­ла­сы бар. Ал «саясат – сайқалдың ісі» де­ген­ді айтып жүрген адамдардың өзі сай­қал. Егер де сенің бойыңда ұлтқа деген сү­­йіс­­пеншілігің болса, елді көркейтуге бай­ла­­­нысты нақты іс-жоспарың, ұтымды ой­ла­­рың бол­са, неге биік мінберге ұм­тыл­мас­­қа, неге сая­сат­пен айналыспасқа?! Өкі­ніш­­ке қарай, сая­сат­тың басы-қасында жүр­­ген кейбір ат­қа­мі­нер­лер белгілі өнер адам­­­­да­рын өз­де­рі­нің саяси ұпайларын ұл­ғай­­ту үшін пайдаланады.
– Әсіресе, сайлау сияқты науқан ке­зін­­де дейсіз ғой...
– Осыған байланысты мынадай бір қы­зық әңгіме бар. Бірде біреу «Терісқақпай» әзіл-сықақ театрының кезіндегі жетекшісі, ак­­тер Асқар Наймантаевтан «Соңғы кез­де­рі сіз­дер ел алдына шығуды қойдыңыздар, эфир­­лерден де көрінбей кеттіңіздер ғой», – деп сұрапты. Сонда ол: «Биыл сайлау бол­­май кетті», – деп жауап қайырыпты. Әл­гі кі­сі: «Немене, депутаттықа түсейін деп жүр­сің бе?» – деп қайыра сұрапты. «Сайлау жа­­­­­қын­­даған­да депутаттар өздері шақыра­ды», – де­ген екен Асқар.
– Қоғамның қандай да бір қысыл­таяң кезеңдері болмасын, жеке бас қай­ғысынан гөрі ұлттық мүддені, елдік мақ­сат­ты алға қоятын тұлғалы аза­мат­тар болған. Сіздіңше, бұл мәселе қа­зір­гі қоғамда қалай көрініс табуда?
– Кез келген мемлекеттің, ұлттың өсіп-өр­к­ен­де­уіне оның әрбір азаматы кішкене болса да өз үлесін қосады, бірақ ұлтты алға сүй­рейтін жеке тұлғалар ғана. Әр заман, әр ғасыр осындай тұлғаларды тудырумен қо­са, олардың балағынан тартатындар мен ел үшін қызмет етуге мүмкіндік бер­мей­тін­дерді де қоса тудырады. Әйтсе де бұл – заңдылық. Егер де жер бетіндегі адам­­дардың барлығы «гуманный» болса, бү­кіл қазақ бір-біріне «сіз» деп сөйлейтін бол­са, мен жынданып кетер едім. Сол сияқ­ты бір ғана нотада тұрып, бір сарынды ыр­ғақпен ән айту мүмкін емес. Бірқалыпты тір­­шілік адамды тез жалықтырып жібереді. Жыл­­­дың ауыспалы төрт мезгілі болатыны сияқ­­ты адамдардың да қасиеті ашылып тұ­руы шарт. Десек те, көптеген зиялы, бі­лімді­ деген адамдардың өздері елдің сөзін сөйлеуге келгенде тартыншақтап қалып жа­тады. Сондықтан да жаңағы айтып өт­кеніміздей, «саясатта нем бар, онымен саяс­аткерлер айналыссын» деген нем­құ­рай­­дыл­ық – меңіреу адамдарға ғана тән. Бұл неден дейсіз ғой? Бұл ұлт мүддесінен гөрі­ ­жеке бастың қамын күйттеуден. Мы­салы, бір зиялы, ықпалы бар дейтін тұлғаға әйе­лі немесе басқа да жақын туысы «әй, не­ң бар сол жерде, ол сенсіз де айтылатын нәр­­се, басқалар сөйлесін. Баламыз оқуға тү­­с­ейін деп, қызымыздың қызметі өсейін деп тұрғанда кесірі тиіп кетер. Үй ала ал­май қаласың» дегендей бірдемелерді ай­тып басып тастайды. Міне, осылайша, өзін­­­дік мені жоқ талай тұлғалар елге пай­да­­­сын ти­гізе алмай жүр. Мен кейде мұндай кер­­тартпа адамдарды аяймын. Ал ұлт үшін аян­­бай еңбек етіп, барын берген тұл­ға­лар­ды қашанда үлгі тұтып жүремін. Мысалы, дү­­­н­ие­ден өтіп кеткен Өзбекәлі Жәнібеков, Ке­­­ңес Нұрпейісов ағаларым қазаққа қан­ша­­ма нәрсе беріп кетті. Бүгінде кейбір тіз­гін ұстаған ағаларым маған «Қалдыбек, се­­нің мықты ойларың бар, пікірлерің де орын­ды. Бірақ сен қызбалыққа салынба, сөз­дерің пәленше мен түгеншеге тиіп кет­пе­сін. Ендігі жерде мына мәселені айт­саң болады», – деп өтірік мақтап, қолқа са­лады. Сонда мен, «Қажетті мәселені неге өз­­де­­рі­ңіз қозғап, айтпайсыздар?», – де­сем, құ­лағыма ақырын сыбырлап: «Шы­ра­­ғым, мұны бізге айтуға болмайды, айта ал­­май­­мыз да», – дейді ұялмай.
– Сонда бүгінгі қазақ зиялылары деп кімдерді тануға болады?
– Баяғыда біреулер зиялы қауымды «зиянды қауым» деп жазды. Жалпы, біздің қазақ зиялы деп кімдерді таниды өзі?. Зия­лы деп оқыған адамды айтамыз ба, әл­де ла­уа­зымды қызметі бар кісіні айтамыз ба? Не­месе оқымаған, бірақ өмірден көріп-түй­гені мол, бүкіл бір ауыл-аймақты ұйы­тып отырған көнекөз қарияны айтамыз ба, бол­маса атақ-абыройы жетерлік жазу­шы­ны айтамыз ба – ол жағын ешкім тап бас­ып ай­та алмас. Дегенмен «бізде зиялы қауым жоқ» деп айта алмаймыз. Олай десек, өз ұл­ты­мызды жоққа шығарған боп қаламыз. Ел­дің қаймақтары болып саналатын зиялы қа­уым өкілдерін екі топқа бөліп қа­рас­тыруға болады. Біріншісіне – өте білімді, қа­жет тұста ұлттың сөзін сөйлеуге бар және өз сөзін ісімен дәлелдей алатын, басымды бә­леге тығам деп қорықпайтын азамат тұл­ға­ларды, екіншісіне – білімділігінен бас­­қа осы қасиеттерге қарама-қарсы қа­сиет­­ке ие адамдарды жатқызуға болады. Бү­гін­­гі зиялылардың шамамен 90 пайызын осы екін­ші топқа жатқызуға болады. Әйтсе де бұ­лар­ды да кінәлай алмайсың. Олардың бо­йын­да мықтыларға тән ерік-жігер, өжет­ті­лік бол­маса, ұсақ-түйек пендешілігі ба­­cым тұрса, не дау айтуға болады? Шын­дап келгенде, ұлттың маңдайына біт­кен зия­лылар өздеріне зияны тиіп кетсе де ұлт­тың сөзін сөйлемесе ауырып қалуы мүм­­кін. Ондайлар бізде көп емес. 10-ақ па­­йыз. Сондықтан да қазіргі қазақты алға сүй­­реу үшін 90 пайызды құрайтын тоғышар зия­­лылар, титтей де болса пендешіліктерін жо­­йып, әлгі қалған 10 пайыз күрескер зия­лы­ларға іштей болса да болысып, тілекші бо­­л­уы қажет. Мұның өзі үлкен сауап болар еді. Бірақ өз биігіне жетіп, «елдің атын шы­ғар­ған зиялы» деп жүрген кісілер кү­­рес­кер емес.
Негізі, қазақ халқы біреудің айтқанынан гө­­рі іс­те­ге­ні­не қарап бой түзейтін халық. Мы­­са­­лы, бір ақын өкі­­мет­­тен үй алып­ты де­се, басқалары екін­ші­сіне «ей, сен де ақынсың ғой, әре­кет жасамайсың ба» дейді. Со­дан кейін ғана барып әлгі бай­ғұс құжаттарын жинастырып, бас­паналы болуға әрекет ете бас­тай­ды. Біреу кітабын шы­ғар­са, соған қарап бас­қа­ла­ры да шы­ға­ра бастайды. Бі­рақ бұл мәселеде тек жақ­­сы­­лық­­ты көру арқылы ғана же­тіс­тік­тер­­ге қол жеткізу керек.
– «Айтылған сөз – атылған оқ» де­мек­­ші, айтқандарыңыз өзіне тиіп кет­кен кісілер тарапынан, тіпті қауіпсіздік са­­ла­­сы­ның адамдары тарапынан сын-ес­­керт­­пе­лер алған емессіз бе?
– Әдетте белгілі бір мәселелерге бай­ла­­нысты телеарналар мен басылымдарда ашық пікір білдіргеннен кейін маған Қа­уіп­­сіздік комитетінің адамдары келіп «әң­гі­ме» айтады, әр сөзіме мән бергендей ас­тын сызып отырып ескерту жасайды. Бірде мен оларға «тіл, жер, дін мәселесі ұлттық, мем­­лекеттік қауіпсіздік тұрғысынан қор­ға­ла ма?» дедім. Олар «әрине» деді. «Егер мен тілімді, жерімді, дінімді қорғап сөз айт­­сам, онда тұрған бұрыс не бар? Сен­дер­дің айлық алып атқаратын жұ­мыс­та­рың­ды мен тегін істеп жүрмін ғой?» – де­дім сосын. Айналып келгенде, мемлекеттің қа­уіп­­сіздігін, тілімізді, жерімізді, дінімізді қор­ғайтын сол қауіпсіздік саласының ма­ман­дары емес пе?
– Өзіңіз өнер адамысыз, жур­налис­ті­гі­ңіз және бар. Бір ауыз сөзге сый­май­­тын ойларыңыз болса, неге мақа­ла­лар жазып, кітап шығармайсыз?
– Бүгінде Шәмші туралы үлкен зерттеу еңбек жазу үстіндемін. Ғылыми жетекшім – академик Ғарифолла Есім ағамыз. Менің бұл зерттеуім Шәмші туралы жазылған тұң­ғыш ғылыми жұмыс болмақ. Қазіргі уа­қыт­та өзімнің көрген-түйгендерімді бір жү­йеге келтіріп, екі кітап жазуға дайындық үс­ті­н­де­мін. Онда менің өмірімде ерекше орын алған оқиғалар туралы, маған ша­па­ға­ты тиген тұлғалар туралы, ұлтын ой­лай­тын азаматтардан алған жақсы қа­сиетт­ер­дің әсері хақында баяндалмақ. Кітаптың ке­йіп­­керлері бүгінде дүниеден өткен За­ман­бек Нұрқаділов, Алтынбек Сәрсенбаев, Мә­дина Ералиева, Бекзат Сат­тар­ха­нов­тар­дан бастап қазірде көзі тірі тұлғалы аға­ла­рым болмақ. Бірінші кітабым өнер адам­да­ры туралы болса, екінші кітабымда бү­гін­гі қоғамдық-саяси өмірге деген өз көз­қа­ра­сым­ды ашып жазғым келеді. Мұндағы ойым – елге сырымды айта отырып, осы уа­қыт­қа де­йін не істеп, не қойдым дегендей өзі­ме өзім есеп беру.
– Талантты бағалаудың өлшемі бар ма?
– Бірде Жазушылар одағында кезекті әде­би жиын өтіп жатты. Сонда бәрі жа­бы­лып, тұңғыш жинағы шыққан бір жас ақын­ды быт-шытын шығарып сынап жат­ты. Айтатындары «неге сен жақсы өлең жаз­байсың» дегенге саяды. Әлгі ақын жі­гіт­ті аяп кеттім де, мінберге шығып «Ай­на­ла­йын, ағалар, неге сіздер бұл ақыннан мүм­кін емес нәрсені талап етесіздер? Оның бо­йына Құдайдың берген таланты сол-ақ бол­са қайтесіңдер? Соншама не үшін ақ тер-көк тер боласыздар? Сонда ол жақсы өлең жазғысы келмей жүр дейсіздер ме, мық­ты ақын болғысы келмей жүр дей­сіз­дер ме? Алланың берген мүмкіндігінен асып, ешкім артық ештеңе тудыра алмайды емес пе?! Бұл кінәлауларыңыз орынсыз» де­ген­ді айттым. Отырғандардың аузына құм құйылғандай болды. Сонда мен 23 жастағы жігіт екенмін. Ал енді бұл мә­с­еленің тағы бір екінші жағы бар. Мы­салы, біреу ақындыққа, суретшілікке, ән­ші­лік­ке немесе басқа да өнерге мықты қар­қын­мен келеді де, кейіннен болдым-толдым дегендей өз деңгейін тым болмаса ұстап қала алмай жатады. Міне, сондай кездерде «сен кезінде мықты шығармалар тудырып едің ғой, сенің талантың биік еді ғой, енді неге жақсы дүниелер тудыр­май­сың» деп жанашырлықпен айтуға болады. Демек, мұндай дарындар Құдайдың бер­ген зор мүмкіндіктерін пайдалана ал­май­ды, талант­тарын еңбекпен ұштастыра ал­май­ды де­ген сөз. Мысалы, мұндай уәжді «Сен кере­мет әнші едің ғой. Депутаттық ман­сап­қа бола неге өнерден алыстап кет­тің» деп Бек­болат Тілеухановқа айтуға бо­ла­ды. Ол ұлтына әнші Бекболат ретінде ұшан-теңіз қыз­мет етер еді. Кейде мен «шір­кін-ай, Бек­болаттың шексіз талантын ма­ған берсе ғой» деп ойлаймын...
– Жақында телеарналардың бірінде бол­­ған тартыста бір ағамыз «Қалдыбек ком­­позитор емес, ол жай ғана ме­ло­дист, ары кетсе, әуесқой сазгер ғана. Оның музыкалық білімі жоқ» дегенді ай­­тып қа­лып еді. Бұған не дейсіз?
– Бүкіл ел болып айтатындай керемет ән тудыра алмаған адам симфония, опера сияқ­ты мықты дүниелерді шығара алады деп өз басым сенбеймін. Мысалы, мақала жа­за алмаған адам жазушы бола алмайды, жа­ры­тып әңгіме жаза алмаған адам роман жа­за алмайды. Сол сияқты мені «самозва­нец, мелодист» деп іштарлықпен кемсітіп жүр­ген «композитор» ағаларымның ел білетін бір әні де жоқ. Олардың айыр­ма­шы­лы­ғы – арнайы музыкалық бі­лім ал­ған­дық­тарында ғана. Ары кетсе, табақтай дип­лом­дары бар. Мен ешбір қазақтан «ме­ні композитор деп атаңдар» деп сұ­ра­ған емеспін. Азды-көпті шығарған ән­де­рім­ді жұрт жақсы қабылдап, мойындап жат­са, қолпаштап, құрметтеп жатса, мен кі­нә­лі емеспін ғой. Олар одан да қаптап кет­кен дүбәра әндерге неге шүйлікпейді? Бұл енді – пендешілік. Бірақ мен бұған бас ауырт­қым келмейді. Өйткені бәрі өтпелі. Бір кездері бар қазақ жаппай қытайдың ар­зан аяқкиімдерін киюге мәжбүр болды емес пе? Сонда өмірбақи осылай боп қа­ла­тындай үрейлендік. Қазір ел эко­но­ми­ка­сы түзеліп келеді емес пе?! Сол сияқты на­шар әндердің де дәуірі өтеді де, тәуір дү­ние­лер қалады. Сондықтан да мен мынау өт­пелі дүниеде ешкімнің атақ-абыройына жар­ма­сып өмір сүргім келмейді.
– Алдағы 30 мамыр күні Республика са­ра­йы­н­да ән кешіңіз өтейін деп жатыр екен. Шығармашылық қадам­дары­ңызға сәттілік тілейміз. Айтыңызшы, жал­пы, өнер кештеріне, концерттерге қан­дай адам­дар барады?
– Әр концерттің өз көрермені бар. Жал­пы біздің халық өнерге құрметпен қарайды. Ал бірде-бір шенеунік концертке арнайы би­лет сатып алып барған емес. Оларға ша­қы­ру билетін берсең де, келе қоймайды. Со­дан Республика сарайына жиналатын 3000 адамды емес, әлгі үш шенеунікті кү­тіп отырасың. Олардың кейбіреуі кон­цер­ті­ңе келгеннің өзінде басында бір көрінеді де, артынша жоқ болып кетеді. Сосын «олар ел қамы үшін қызметтен қолы тимей, Ел­басы тапсырмасын орындаумен шап­қы­лап жүрген шығар» деп ойласаң, кейін алаң­сыз бильярд ойнап, бір жерде көңіл кө­те­ріп жүргенін естисің. Демек, менің шы­ғар­ма­шылығымды түсінуге он­дай­лар­дың өресі жете қоймас. Мәдениет пен өнер­ге деген осындай көзқарастың қа­лып­та­суы осы саладағы кадр мәселесінің дұ­рыс жолға қойылмағандығынан. Бұл мә­се­ле басқа салаға да қатысты. Осы тұр­ғы­дан алғанда, белгілі саланы дамыту үшін он­дағы білікті кадрлар тұрақтылығын қам­та­масыз ету керек. Әкімдер мен ми­нистр­лер­ді қайта-қайта ауыстыра бергеннен еш­қан­дай істің нәтижесі шықпайды. Мен би­лік­ке сын айтып отырғаным жоқ. Бұл ме­нің өнер адамы ретінде, азамат ретінде ай­тып отырған, жақсы болсын деген сыңайдағы жеке пікірім.

Алашқа айтар датым!
Мен билікте де, оппозицияда да болған емеспін. Әлдекімдердей жоғары жақтың тап­сырмасымен немесе оппозицияның дайындауымен сөз айтып жүрген адам емес­пін. Мен – өзінің айтар ой-пікірі бар жеке мемлекетпін! Дегенмен әрбір қатардағы аза­маттар, ең бастысы ұлтқа қандай пайда келтіруге болады, соны ойланса деймін. Меніңше, егер де барлық деңгейдегі атқамінер шенеуніктер, биліктегі лауазымды азаматтар өздеріне тиесілі міндеттемелерді үтір-нүктесіне дейін, титтей де шашау шы­ғар­май, дәлме-дәл, нақты атқаратын болса, онда оппозицияға жұмыс қалмас еді. Де­мек, биліктің қандай да бір атқарған шаруаларында ылғи да бос кеңістік қалып қояды. Осын­дай осал тұста ұрымтал сәтті пайдаланып, саяси ұпай жинайтындар да арамызда өріп жүр. Елде бәрі жақсы болса шулап неміз бар? Мен де тып-тыныш әнімді жазып, кон­цер­тімді қойып жүре бермеймін бе?! Сайып келгенде, оппозицияға жұмыс тауып бе­ріп отырған биліктің өзі. Мүмкін, бұл саяси ойын ғана шығар. Бірақ ойыннан өрт шы­ғатынын естен шығармағанымыз дұрыс. Бүгін қазақ 67 пайызға жеттік. Енді біраз жыл­да 80, 90 пайызға да жетерміз. Ендігі кезекте сол кезде не істейтінімізді, қандай ру­лық емес ұлттық мемлекет құратынымызды осы сәттен бастап ойласуымыз керек.

Автор
Последние статьи автора
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Назван точный исход матча КХЛ "Барыс" - "Салават Юлаев"
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Кадрлық резерв. Ол қай жағдайда компанияны құтқарады, ал қашан қызметкерлерге теріс ықпал етеді?
Цифра
50
50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов

50 км/ч – именно с такой средней скоростью промчался вчера по афинской трассе Вячеслав Екимов, чтобы завоевать серебро в велогонке с раздельным стартом.
1900
Году

Бокс был узаконен как вид спорта
2,5
ГРАММА

Масса мячика для игры в настольный теннис
5
Олимпийских колец

символизируют единство пяти континентов, хотя ни одно из них не является символом какого-то конкретного континента. Цвета колец — синий, красный, желтый, зеленый, черный, — были выбраны, как наиболее часто встречающиеся на флагах государств мира.
130
км/час

С такой скоростью летит мяч, после удара профессионального волейболиста